Nu tar jag helg...

Fredag förmiddag och jag har avverkat två zwiftrace alleredan, en sprint och ett kort crit race med en 2:a resp 4:e plats som resultat. jag gillar som tidigare nämnts de korta racen och dagens upplägg såg ut som följande. först 15 min uppvärmning, sedan ett kort sprintrace på ca 6 minuter vilket innebär "all in" och en rejält tuff intervall. Sedan lätt rull i en halvtimme innan nästa lite längre crit race startade, detta tog ca 20 minuter och även om det i det senaste fallet inte är "all in" från start så är det nog så tufft ändå. Avslutningsvis rullade jag ur benen 5 minuter...
 
Ja så såg dagens träning ut och med två hårda "intervaller och en totaltid på lite över timmen är jag nöjd med dagens insats, nu tar jag helg och vi ska åka ner till kusten för att fricampa vid en sjö och testa husbilstältet i skarpt läge så att säga. Det kan ju vara bra att ha koll på att det är helt och funkar till 100% innan vi kör ner till Spanien i Oktober...
 
För er som inte själva är ute på nätet och letar cykelfilmer kommer jag fortsättningsvis att lägga ut lite tips här på bloggen, det finns en hel del inspirerande filmer där ute i zyber rymnden så håll till godo med vad jag bjuder på. I dag blir det del ett i en serie från "Live Slow Ride Hard Media Production" där man får följa Laurens ten Dam och Thomas Dekker på ett häftigt graveläventyr genom Afrikas vildmark...
 
I vanlig ordning får ni trycka på undertexter/textrutan nertill i bild för att få upp engelsk text…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback