Ett liten aktivitet…

Efter tre dagars mer eller mindre sängliggande så fick jag på mig lite vanliga kläder och kom upp på benen en timme idag på förmiddagen, jag gav mig själv i uppdrag att tvätta husbilen och det var bra mycket jobbigare än vad jag hade trott. Jag fick lägga upp det som 3x10 minuters arbetsintervaller där jag satt ner å vilade lika länge emellan varje arbetsinsats, det är väl en himla tur att man har en idrottsbakgrund som är till stor hjälp för att lägga upp arbetet med att tvätta en husbil…

Det blev en liten tråd från ett par följare på mitt insta häromdagen när jag lade ut att jag testat possitivt för covid, några ifrågasatte om huruvida covid finns överhuvudtaget eller om det ens är ett virus. Jag är väl själv en av dom som ifrågasatt om hanteringen av pandemin med stora världsomfattande nedstängningar var det rätta att göra men att viruset existerar är väl inget man kan blunda för, i dagsläget verkar det som att en stor del märker inte ens av det medans andra bara blir lite lätt förskylda. För några blir det som en tuff influensa och ett fåtal (i förhållande till smittade) avlider i följder av sjukdomen, ofta p.g.a underliggande sjukdomar och det här lär vi väl få leva med i framtiden…

För min egen del så är det mycket mer än en vanlig förkylning, snarare mer som en riktigt tuff influensa och hur det hela utvecklar sig framöver får vi se de närmaste dagarna…

(null)
Även om det var jobbigt för kroppen så var det jäkligt skönt att komma upp ur sängen å få aktivera sig lite…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback