New Bike Day…

Idag gjordes premiärturen på min egenhändigt nybyggda BCF GRVL Pro, en riktigt lätt å snabb tävlingsmaskin för dom riktigt snabbåkta grusvägsracen. Jag har valt att köra tvådelat fram på denna hojjen för att få en mer landsvägslik utväxling, kompromissen jag gjord är att jag drevat ner originaluppsättningen till 48/35 fram och den 12 delade kassetten bak har 10-36 i utväxling. Det här tror jag kommer bli grymt på de mer snabbåkta grusvägarna utan allt för långa klättringar som vi ju oftast inte har här uppe i Skandinavien…

Det ska bli riktigt kul att testa den på en lite längre runda på lördag då jag drar ner å kör Skepshult Gravel "korta" varv på 85 kilometer…

(null)

(null)

(null)
BCF GRVL Pro…
Sram Red AXS 
Front 48/35
Rear 12 speed 10-36
Det mesta är lättast möjliga carbon men styret har jag inte hittat något jag är nöjd med ännu så tillsvidare får ett Specialized alu styre duga.
Jag kommer också att banta ner vikten på hjulen framöver när de riktiga "lättviktarna" är färdigbyggda och då får dessa 1400 grams hjul vara kvar som träningshjul.

Kolla in på https://borascykelfabrik.se/ om ni är nyfikna på vad vi kan bygga ihop just för er😁

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback