Racerapport Skephult Gravel 85km…

Tanken var ju idag att bara cykla lugnt å njuta av att vara tillbaka på tävlingsbanan efter coviden men när den ca 50 man stora klungan softade lite väl mycket redan från start och dessutom den starka skidåkaren Anders Karlsson gled iväg i ensam majestät så kunde jag inte hålla mig längre, jag täppte snabbt till luckan utan att någon hängde på och i stort sett från kilometer fem så körde vi på två man resten av loppet…

Förutom då vid två tillfällen när vi två i täten navigerade fel och fick vända tillbaka på rätt spår igen, då hann en mindre grupp ikapp å förbi oss men det visade sig snabbt att det var jag å Anders som var starkast för dagen då vi snabbt var ikapp å lika snabbt drog ifrån efter dessa två fadäser…

Sedan höll sig ställningen tills det var ca 15 kilometer kvar där vi körde igenom ett litet tekniskt stigparti och Anders helt plötsligt försvann från mitt bakhjul, när jag märkte att jag var själv så ökade jag så mycket jag vågade och sedan höll jag solo in i mål, Anders kom in som tvåa några minuter efter mig med krampkänningar i låren å sedan dröjde det väldigt länge innan vi såg till klungan som spurtade om tredjeplatsen…

Först imål är alltid en seger även om det är ett litet race och sålänge det finns en målportal så måste någon vara först, idag blev det jag och med tanke på att jag låg däckad i covid för två veckor sedan så är jag lika överraskad idag som när jag vann La Santa vall i Spanien tidigare i vår. Jag är nog helt enkelt betydligt bättre grundtränad än vad jag själv trott…

Skephult Gravel som arrangeras av i cykelkretar kända Tobias Ewertsson & co är ett riktigt fint arrangemang som fler borde testa på kommande upplagor, jag tror vi var ca 50 startade i respektive startgrupp/distans idag men det finns plats för betydligt fler och med så många cyklister som det finns i Borås så var det väldigt få ansikten jag kände igen idag, lite konstigt tycker jag när det arrangeras ett utomordentligt grusvägsrace bara någon mil utanför stan och med den generösa startavgiften på bara 150 spänn. Vad tvekar ni på egentligen, ni missade verkligen nåt idag…

(null)
Först imål vinner…

(null)
Dagens lilla segertrofee…













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback