Donuts…

(null)
En donut halvvägs ute på dagens distanspass, det får man unna sig när man startade passet på fastande mage. 
Nu är nog varken donuts eller en å annan glass något jag är rädd för att äta, en stor bidragande orsak till att jag har dragit på mig 4-5 kilos "övervikt" är att jag ätit ganska mycket antiinflammatoriska läkemedel för axeln det senaste halvåret vilket har som biverkning både viktuppgång och att kroppen samlar på sig vätska. Nu har jag nyss avslutat vad jag hoppas bli den sista dosen, axeln är riktigt bra läkt nu och jag kan t.o.m. få bak armen bakom ryggen å ta upp saker ut ryggfickan på cykeltröjan, det var bra längesedan jag hade den rörligheten. All smärta är också borta och jag har inga problem på cykeln längre, däremot saknar jag styrka i hela höger arm/axel och jag klarar fortfarande inte ens en enda riktig armhävning utan att ha knäna i marken. Jag håller fortfarande på med olika rehabövningar och fortsätter det i den takten som jag hittills blivit bättre så är jag övertygad om att jag snart är helt återställd.

Så för att knyta ihop dagens inlägg lite så har jag alltså börjat köra vissa pass på fastande mage, detta för att påskynda processen med att försöka komma ner i min normala vikt igen…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback