Ett sent inlägg från helgen…

(null)

(null)
På väg upp till racet i fredags så tog vi en natt i tält på stranden för att sedan fortsätta de sista 20 milen på lördagsmorgonen…

(null)
Väl framme vid tävlingsområdet så steppade vi upp boendet å tog in på motell…

(null)
En liten Racerapport…
Vaknade med en riktigt bra känsla imorse och den höll i sig hela loppet, men det var riktigt hårt och uppför den första av två rejäla klättringar fick jag släppa iväg en tätgrupp på tio man. På väg utför berget så kom jag snabbt ikapp två gubbar å vi lyckades täppa till luckan fram till täten som nu återigen blev tio man stor.
Ner på "platten" för att vända och köra upp för berget igen från andra hållet och återigen får jag ge mig men nu är dom bara sex man före mig, utförskörningen går som på räls å jag passerar ett par gubbar å ansluter täten igen. Nu är vi fyra man varav de övriga tre attackerar om vartannat och till slut kommer engelsmannen Richard Coulson loss solo å håller ända in i mål, två thailändare ställer av mig med milen kvar och jag rullar imål ca 30 sekunder efter dom som fjärde man.
Gravelbiken presterade helt suveränt även på asfalt och jag är lika nöjd med min egen insats som 4:a av 50 startande och speciellt då mina förberedelser inför denna vinter inte riktigt varit som de brukar, ge mig en månad till här så jäklar…

(null)
Nöjd gubbe…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback