En tuff dag…

Idag körde jag igenom tävlingsvarvet för La Santa Vall Gravelrace som går om två veckor å det va inget lätt varv vill jag lova, visst fanns det lite asfalt och snabbåkta grusvägar men också en hel del riktigt svår å teknisk grusväg. Ja till och med lite mtb trails och på toppen av allt ett par partier där det inte gick att cykla överhuvudtaget, där får man helt enkelt gå å putta eller bära hojjen…

Dessutom mätte min GPS upp ca 500 höjdmeter mer än vad som officiellt har uppgetts, ja nu vet jag vad som väntar å det var ju bra att jag körde varvet idag för på tävlingsdagen gäller det att vara ordentligt uppladdad…

Tyvärr var min puls lite onormalt hög idag utifrån hur fort jag cyklade å jag misstänker att det är mitt eget fel, min allergimedicin tog slut för en vecka sedan å jag har helt enkelt glömt/missat att köpa en ny dos. Jag är täppt i luftvägarna och hade lite svårt med andningen idag så nu blir det ett besök på apoteket redan ikväll och sedan så slänger jag in en vilodag imorgon för säkerhets skull, men på söndag så är jag igång igen för då väntar en klassisk "Sunday salida" från cykelbutiken the Servicecourse här i Girona. Medarrangörer till den rundan är inga mindre än Enve composite från USA,  Rocket espresso från Milano, kartappen Komoot och Dos Kiwis Brewing från Rupia några mil utåt kusten, vad kan gå fel med ett sådant gäng som styr upp dagen…

Här nedan några bilder från dagens provrunda på 115 km & 1350 hm.
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)
Det var allt för idag, nu ska jag ta "halvhelg" å vila imorgon. Återkommer efter söndagens landsvägsrunda…




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback