Hej igen…

Efter morgonens politiska inlägg är jag nu tillbaka med lite vanligt cykelsnack igen, jag hade ju egentligen inte tänkt träna på två dagar men efter gårdagens vila så blev jag alldeles för rastlös idag för att bara sitta still. Det fick bli en kort RecoveryRide idag bara för att få röra lite på benen inför morgondagens gravelbonanza, drygt 80 km grus är vad som väntar med lunch halvvägs på doskiwis brewing. Det väntas dyka upp bortåt 100 pers så det ska bli riktigt kul och i vanlig ordning är detta inget race utan ett socialt grusvägsarrangemang där man cyklar, umgås, käkar lunch ihop å kanske tar en öl tillsammans när vi väl är tillbaka i Girona igen…

Nu har jag också bott här på min parkering mitt i Girona city i 10 dagar och även om Girona är en fantastiskt trevlig stad så längtar jag faktiskt ut på landet igen, därför har jag bestämt att på måndag kör jag ut mot kusten och den lilla byn Bellacaire i Emporda regionen igen. Det är där gruscyklingen är som bäst och jag har förberett mig med att ladda ner 17 olika grus rutter från komoot appen som alla utgår från Bellacaire, å då finns det ändå minst dubbelt så många rundor till med start från den lilla byn med ca 300 invånare. Då fattar ni vilket utbud det finns här när det handlar om grusvägar…

Nästa helg är det sedan ett riktigt stort gravelrace här strax utanför Girona som jag ska va med på men förutom det så håller jag mig nog på Emporda slätten tills jag hämtar upp min son Charlie i Barcelona den 25: e Mars, sedan ska jag visa honom några av de finaste rundorna innan vi kör hemåt mot Sverige igen…

(null)
Idag rullade jag längs med floden Ter en liten bit bara för att få röra lite på benen å njuta av vårvädret…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback