Mitt i veckan…

Ja då vart det redan "onsdag mittiveckan" och imorgon är min första vecka avklarad sedan Madde flög hem, jag har fem veckor kvar å börjar faktiskt redan att längta hem till familjen. Som tur är så flyger min son Charlie ner den 25 mars för att tillbringa en vecka här med mig innan vi tillsammans kör hemåt i husbilen…

Annars rullar det på fint, i måndags började jag veckan med ett fint grusvägspass å sedan har jag cyklat landsväg två dagar i rad för att få lite variation på det hela. Fast ärligt talat så är det grusvägarna som lockar mest så imorgon blir det att byta cykel igen…

Dagen runda föresten, den körde jag ihop med några cyklister från Tactic sport, ett konfektionsföretag här i Girona som gör riktigt fina cykelkläder. Efteråt så bjöd dom mig på kaffe å en rundvandring i fabriken där jag fick en grundlig genomgång i hur man producerar cykelkläder, Företaget är förövrigt en av två huvudsponsorer till det UCI registrerade damlaget Massi-Tactic där den duktiga svenskan Nathalie Eklund kör. Med på dagens runda var också den i cykelsammanhang världskända Julia Favero, åtminstånde när det gäller i sociala medier där hon har över 75,000 följare på Instagram. Där ligger man lite i lä…

(null)
Samling imorse vid den klassiska stenbron Pont de Pedra mitt i Girona…

(null)
Det är sällan att någon får punka men idag var det dax…

(null)
Ännu en riktigt fin dag idag, eller som en infödd cyklist utryckte det, just an ordinary day in Girona…

(null)
Lite återsamling efter en backe…

(null)
"Personalparkeringen" inne på Tactic sport…

(null)
Omklädningsrum a’la Paris Roubaix…
Alla anställda är fria att flexa sin arbetstid så att dom kan cykla två timmar på dagtid !!!

(null)
En bild inifrån fabriken…

(null)
En leverans påväg ut till kund…

(null)
Svenskan Nathalie Eklund svensk linjemästare 2020 & svensk tempomästare 2021 kör för det Spanska UCI laget som har sin bas strax utanför Girona…

Ja, som ni förstår så har jag haft fullt upp idag och det gäller ju att försöka hitta på saker för att cykla åtta timmar om dagen det håller ju inte, hur kul det än är…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback