Raceday…

Idag körde jag då ett zwiftrace igen istället för det jag skulle kört igår, "nedklassad" i B klassen så trodde jag väl att det skulle bli en lätt match men ack vad jag bedrog mig. Ett hyfsat stort startfält på 77 man i kombination med riktigt sura ben och en riktig missbedömning i spurten gjorde att jag fick nöja mig med en 8:e plats, jag drog igång spurten alldeles för tidigt och det kändes som att dom sista 200 metrarna aldrig skulle ta slut. Ett bra å pulshöjande pass blev det iallafall å det var ju huvudsyftet med det hela så jag får väl vara nöjd ändå…

Igår skrev jag ju om den lilla byn Pals och i dag på eftermiddagen åkte jag å Madde dit för att kolla in byn lite närmare och där kan jag nog tänka mig att bo, pittoreskt som tusan…
(null)

Imorgon blir det en vilodag då jag ska köra ner Madde till Barcelona flygplats, hon ska hem å själv drar jag till Girona där det finns en ställplats mitt i city. Där ska jag fokusera fullt ut på cyklingen några veckor framåt. Trevliga grouprides, ett gravelbonanza och ett stort grusvägsrace kommer sätta guldkant på tillvaron ett tag framöver…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback