Sunday salida…

Ja det kunde ju börjat lite bättre än vad det gjorde imorse, åkte iväg från husbilen lite i sista sekunden för att möta upp gänget utanför the Servicecourse, hann väl 200 meter innan batteriet i ena växelreglaget stendog. Med srams elektroniska växlar funkar det som så att om ett av fyra batterierna dör (två reglage å två växlar) så slocknar hela systemet…

Det blev till att blixtsnabbt ta mig tillbaka till husbilen igen å byta till gravelbiken och sedan  snabbt ta mig till butiken för att förhoppningsvis hinna dit å få lite sällskap åtminstånde en stund innan jag flyger av tänkte jag. Men… stålhästen med sina fina Enve hjul å 2,3 däck rullade förvånansvärt lätt på asfalten å jag hade inga problem "whatsoever" att följa med den 30 man stora gruppen idag,  och uppför dagens klättring så var jag t.o.m med i den sexmannatruppen som var uppe först…

Ja jag har ju redan varit över förväntan nöjd med den nya handbyggd stålhästen från Barcelona och efter dagens sväng så är jag inte mindre nöjd och det ska bli väldigt spännande att se om den Specialized Crux Pro som jag har på beställning är så lätt å snabb som det utlovas när den kommer. För då lär jag inte behöva nån racer mer överhuvudtaget, då räcker det väldigt långt med mina två grusvägshojjar…

(null)
Efter lite strul så hann jag precis…

(null)
Ännu en strålande vårdag…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback