En liten Racerapport från igår…

Jag har kört några olika långlopp i Norge nu under årens lopp och karaktären på banorna skiljer sig ganska mycket från vad vi är vana vid i Sverige, grusväg i massor med några få inslag av teknisk terräng är vad man kan förvänta sig samt väldigt lååånga backar…

Gårdagens race bjöd på en rejäl startbacke och redan där avgjordes det väl vilka som skulle vara med i tätstriden, små grupper bildades som sedan körde lagtempo på de långa gruspartierna innan den sista sex kilometer långa klättringen gjorde att istort sett alla körde ensama de sista 15 kilometrarna in till mål. Lagtempo för min del går bra men långa klättringar är inte min starkaste sida så mot slutet fick jag vika ner mig mot några starkare konkurrenter och rullade till slut in på en 8:e plats i gubbaklassen…

(null)
Trots regn å en tuff dag i sadeln var jag nöjd å glad efter målgång…

(null)
Den där sista backen var inte att leka med…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback