Volta Cataluña…

Igår kom jag bara ut en kort stund (1 timme) mellan regnskurarna men idag skulle det bli lite längre det hade jag lovat mig själv och planen var att cykla ut oavsett väder och kolla in två bergspris på den första etappen av Volta Cataluña. Jag börjar lära mig vägnätet nu och jag planerade en tiomilare där jag skulle hinna med att se cyklisterna vid de två 3 categoriserade bergsprisen och sedan hinna hem för att se avslutningen på Eurosport…

Dagen bjöd på både lite blygsamt solsken och några destomindre blygsamma störtskurar men i det stora hela en riktigt bra å kul dag där jag fick till ett riktigt bra pass själv å samtidigt kollat in världseliten. Extra roligt att sedan kolla sändningen med bilder från helikopter på vägar där jag själv cyklat omkring i månader nu, det ger en liten annan dimension till mina egna upplevelser i cykelsadeln…

Det verkar också bli lite stabilare väder framigenom och det vore ju verkligen kul om jag fick avsluta min vistelse här under lite bättre förhållanden än vad det varit nu ett tag…

(null)
Litet vattenhinder på väg ut mot första bergspriset…

(null)
Dom kör fortare uppför än vad jag kör utför 😩


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback