I väntan på race…

Onsdag mitt i veckan här och jag sitter hemma på verandan efter jobbet å försöker samla kraft inför kvällens 3:e deltävling i Masters SA cupen, jag är helt slut i kroppen efter jobbet eller kanske mest troligtvis så är det väl all pollen som gör att jag känner mig så eländigt trött…

Annars så rullar det väl på som vanligt, både i cykelfabriken och med träningen, jag har fått till ett lite längre pass med gravelbiken och jag har varit ute i skogen ett par gånger å kört med mountainbiken. Seg å trött i kroppen som sagt men skönt att komma ut ändå å jag försöker släppa tankar om prestation å bara njuta av cyklingen tills det känns bättre i kroppen…

Igår föresten så satte jag på ett par 40 mm slicks på min BCF gravel å hängde på landsvägscyklisterna i stan på deras "tisdagsintervaller", det blev ett antal lagtempointervaller på mellan 2,5 kilometer och upp till 1 mil som längst. Helt klart går det att cykla fort med en grusvägsracer också kan jag lova efter att ha snittat 49,8 km/h på den sista intervallen på 2,5 km, jag kommer att testa lite olika kombinationer av både däck å hjul under sommaren för att få lite referenser men helt klart kan jag väl säga redan nu att elitsatsar du inte med höga tävlingsambitioner så funkar en grusvägsracer med ev två uppsättningar hjul väldigt bra som allroundmaskin…

(null)
Ett fint gruspass med Gustav…

(null)
En rent magisk mtb runda i förrgår…







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback