Veckans uppdatering…

Det är glest mellan inläggen nu va ?? Det blir så ibland när motivationen tryter å inget spännande händer i livet. Jag kämpar på som vanligt med en fortsatt skum känsla i kroppen, känner mig liksom överkörd av en ångvält om morgnarna när jag vaknar. Det har hållt i ett tag nu så jag funderar skarpt på att boka en tid på företagshälsovården å göra en total hälsoundersökning, dvs kolla alla värden å parametrar som eventuellt kan vara orsak till hur kroppen känns…

Det funkar trots allt ganska bra att träna, på utepassen känner jag mig mer orkeslös än när jag kör zwift. Inne lyckas jag på något konstigt sätt ändå få till hyfsade resultat trots onormalt låg puls och betydligt lägre medelwatt på racen.

Jag blev trea i onsdags på den fjärde deltävlingen i Masters SA cupen och leder där sammanlagt och dagen efter knep jag en andraplats på ett kort sprintrace, idag lyckades jag dessutom vinna ett sprintrace igen å det boostar ju upp moralen lite…

Imorgon lovar prognosen strålande sol å värma efter några bistra å kalla dagar, då kanske man kan få till ett njutbart distanspass med fikastopp och lite trevligt sällskap, jag har lagt ut en trevare på sociala medier och vi blir iallafall två "so far". Förhoppningsvis anmäler några till sitt intresse att hänga på innan avfärd imorgonbitti…

Jag kommer köra morgondagens runda med min BCF gravelhojj som jag "bantat" ner vikten på med ett par nya kolfiberhjul med 32mm däck som jag ska testa å utvärdera, vikten är nu nere på 7,8 kg viket är helt ok för en gravel, jag kör fortfarande med ett gammalt alu styre å slang i däcken men på sikt (när jag hittat rätt styre) och konverterat till tubless så kan jag nog kapa ytterligare några hekto…

(null)

(null)
Igår körde jag denna veckas hittills enda utepass (frisjön runt) på mtb:n som också den är nedbantad i vikt, ett par nya hjul är färdigbyggda å monterade på cykeln och med tubless så är nu vikten nere på 8,8 kg. Inte dåligt för en mountainbike som dessutom har en 35 mm sid ultimate med 120mm slaglängd och crancbrothers billigaste pedaler…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback