Teknikstrul…

Jag har inte haft speciellt mycket strul med zwift sedan jag startade för några år sedan, det var väl något enstaka "dropout" där i början men sedan har det funkat klockrent. Fram tills nu…

Den sista tiden har b.l.a bilden "fladdrat" en hel del och när jag kört intervallpass med ERG mode vilket jag normalt sett inte kör (brukar ju bara köra race) så tycker jag inte alls att watten/känslan är jämförbar med just när jag tävlar. Det är mycket lättare att köra race tycker jag trots att jag presterar höga watt, inbillning eller så kanske det bara är ovanan vid ERG mode 🤔.
Någon mer som känner samma sak ???

Häromdagen körde jag också ett testlopp med versionen racedynamic 4.2 och det var ingen lek vill jag lova, alldeles för dålig "rulle" om man ligger lite längre bak i klungan och likaså väldigt tufft att ta sig framåt i gruppen. Nu är ju visserligen inte den slutgiltiga versionen/uppdateringen färdig ännu men helt klart är att det finns en risk för att man får lära sig cykla zwift på nytt igen, man har ju under åren nött in en "känsla" för dynamiken i spelet som kanske kommer förändras helt så vi får väl se hur de blir framöver…

Idag då, en lång uppvärmning som avslutades med ett kort sprintrace på zwift  å äntligen fick jag vinna igen. Fast inte utan strul, även idag krånglade tekniken men nu var det pulsbandet som tappade kontakten med zwift, pulsen kom å gick trots att jag bytte batteri i bandet för inte så länge sedan. Kanske är dax att byta hela pulsbandet, jag har väl en erfarenhet av att jag brukar få göra det med några års mellanrum vilket kanske inte är så konstigt, det används ju en del…
(null)
Regnet fullkomligt öser ner utanför fönstret men vad gör väl det, snart slipper jag bry mig…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback