Premiärhelg…

Efter att jag kom hem från Thailand den 20:e mars så tog det alltså en hel månad innan jag kom ut på vägarna med cykeln igen, i helgen körde Ck Olympic sin sedvanliga premiärhelg med två långa landdvägsrundor med inslag av lagtempointervaller och då vårvärmen påpassligt infann sig samma helg så hängde jag gladeligen på bägge dagarna. 

Jag nämnde ju i gårdagens inlägg att jag varit lite seg ett tag och lördagens 130 km var riktigt tuffa för mig, igår blev det ytterligare 106 km och då jag valde att avstå dragjobbet på lagtempointervallerna och bara "åka med" på rulle så lyckades jag komma hem med en betydligt bättre känsla än på lördagen. Nu är det bara att jobba vidare mot sommarformen…
(null)
Farten på de fyra 10 km långa lagtempointervallerna låg på 40-50 km/h och även om jag själv inte hjälpte till med farthållningen så skötte sig mig BCF Gravel med 32 mm maxxis däck alldeles utmärkt, det kommer inte vara cykeln det hänger på i sommar….


(null)
På eftermiddagen blev det lite cykelvård med sonson Casper, jag tänkte köra ner honom till Varberg mtb race kommande helg så det gäller ju att ha ordning på utrustningen.
Å kanske, kanske ställer jag själv upp i H-60 klassen om jag klarar att ta mig runt på varvet utan risk att slå ihjäl mig, det var många år sedan jag körde ett xc race å banornas karaktär idag är inte riktigt min grej. Men ska jag köra långlopps SM i augusti så kanske jag behöver öva lite stigcykling innan, vi får se på fredagskväll efter provkörning av varvet om jag vågar efteranmäla mig🤪

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback