Alleredan fredag…

Tiden går fort nu å det är alleredan fredag och efter måndagens vilodag så är tre riktigt tunga dagar nu avklarade, om jag var pigg å fräsch på racet i söndags så har det varit raka motsatsen på de tre distanspassen efter måndagens vilodag. Jag måste nog lära mig hur en 60 årings kropp fungerar för helt klart är att den verkar behöva betydligt mer återhämtning efter ett race än tidigare år, detta innebär också att jag funderar på att "gallra" lite i sommarens planerade tävlingsprogram. Jag känner att jag behöver nog 3-4 veckor mellan varje race om jag både ska hinna återhämta mig och sedan "steppa upp" och bli redo för nästa race. Det är ju egentligen bara tre race som verkligen gäller i sommar å på dom vill jag fasiken ha samma goa känsla som jag hade i helgen, för lyckas jag med det så luktar det SM medaljer x 3…
Ja jag får nog analysera lite mer och prova mig fram lite de kommande veckorna så får vi se vad jag kommer fram till…

(null)
I tisdags körde jag själv 72 km, kanske lite för hårt men jag var väl förfarande "hög" på endorfiner från söndagens framgång…

(null)
I onsdags blev det ytterligare 72 km fast i sällskap av de två svenskarna på plats Filip och Rickard…

(null)
I går 135 km å då förutom Filip å Rickard så var även Tieri & Jolanda från Italien med, tur var väl det då att jag kunde ligga på rulle hela dagen för i går gick jag verkligen in i "väggen"…


(null)

(null)

(null)
Det har börjat komma ut lite bilder från racet i söndags å här är några som är tagna när vi i H-60 startade…


(null)
Här en bild när jag precis kört ikapp H-50 och blir tillsagt av mc kommissarien att antingen ligga 100 meter bakom eller köra förbi…

(null)
Så det blev till att ligga 100 meter bakom å återhämta mig någon mil (dom körde ju trots allt saktare än jag gjort innan jag kom ikapp). Med 10 km kvar så gick jag om och körde ifrån och lyckade sedan med minsta marginal hålla undan för en anstormande H-50 klunga i spurten, ner till min egen klunga blev marginalen 7,45 minuter…



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback