Uppdatering…

Hej på er, det var ett tag sedan sist här på bloggen. Jag uppdaterar visserligen dagligen på instagram men här får jag nog be om ursäkt för min "lathet"…

Det största som hänt sedan sist är väl att varit iväg en långweekend i Singapore för att förlänga mitt visum, kortfattat så är det en fantastisk fin storstad att besöka men räkna med att det kostar skjortan, det måste vara en av världens dyraste städer/länder…
(null)

Träningen flyter på som planerat men formen å känslan är fortfarande lite ur fas, jag tycker det är svårt i år att hitta rätt i ansträngningsnivåerna. Tre år äldre som jag ju är sedan senaste vintern härnere och likaså tre år med ca 250 zwiftrace sätter sina spår i hur kroppen reagerar på det "gamla" sättet att träna, kravprofilen för zwiftrace kontra landsvägscykling utomhus skiljer sig helt klart åt så tillvänjningen tillbaka till bra form på racern verkar ta sin lilla tid.

hursomhelst så går det iallafall framåt och den sista tiden har jag känt ett litet efterlängtat "pirr" i benen, en känsla som bara brukar betyda en sak. På söndag är det race igen och då får vi se om jag har rätt, benen ska ju göra jobbet men mentalt är det bara en sak som gäller å det är överst på pallen…

(null)
Igår gjordes veckans sista pass, ca 110 km med 32 km/h i snittfart med min thailändska klubb.

Nu väntar en vecka med lugnare pass och påfyllnad av energi som uppladdning inför helgens race…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback