45 km inkl 4x5 min tröskelintervaller

(null)
Dagens pass blev en kort runda på 45 km inkl 4x5 min tröskel, jag känner mig lite seg å trött i kroppen efter en tuff inledning (första två månaderna) här i Thailand. Jag kommer att backa lite på planeringen då jag inser att både formen och återhämtningen är betydligt sämre än för tre år sedan då jag senast tillbringade en vinter här, det märks att man blivit både några kilo tyngre samt några år äldre och t.o.m värmen känns lite påfrestande vilket jag aldrig trodde skulle ske.

Inga fler 60 timmars månader alltså utan nu fullt fokus på korta hårda pass samt regelbunden och bra återhämtning, även distanspassen kommer kortas ner å hållas på en "rimlig" nivå. Jag är ju trots allt en H-60 gubbe nu i en ofrånkomligt nedåtgående formspiral, det bästa jag kan göra är väl att bromsa upp fallet så gott det går…

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback