Första veckan på hemmaplan…

Nu har jag varit hemma exakt en vecka och kroppen börjar så sakta kännas normal igen efter den långa flygresan med tillhörande jetlagg och det har av naturliga skäl blivit betydligt mindre träning än föregående vecka…

 Några zwiftpass på den nya kickr biken har det blivit varar ett par korta race och "resan" tillbaka upp på rankinglistan har därmed inletts. Jag kommer att köra en hel del zwiftpass och race inomhus under April månad, dels som formöjande träning men också för att spara luftrören från den kalla vårluften då jag redan börjar känna av mina luftrörsproblem och pollenallergin…

Just idag känner jag mig lite extra besvärad och det är svårt ibland att avgöra om det är en förkylning på gång eller om det "bara" är mina normala pollen/luftrörsproblem som spökar, jag har kollat av vilopulsen och den är låg som om jag vore i riktig toppform så det verkar ju inte vara någon sjukdom på gång i kroppen. Jag var lite tveksam igårkväll men jag tror nog att jag testar med ett par korta zwiftrace nu på förmiddagen så får jag se hur det känns…

(null)
Min nya träningskompis…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback