Racerapport…



(null)

 
(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Racerapport…
Ja det blev riktigt lång dag igår, upp klockan 04,00 för att äta frukost och ta  sig från hotellet å ut till tävlingsområdet. Starten gick klockan 07,00 och jag kände väl direkt att jag inte hade samma goa känsla som på det senaste racet, som tur var så kördes det neutral start de första fem kilometerna ut ur stan så det gick ju inte speciellt fort där och sedan var det fortsatt lite avvaktande körning in mot de tre längre backarna varav den tredje innehöll dagens bergspris på toppen…

I den första av de tre backarna så small det direkt och en thailändare drog iväg som en blixt, det var bara att slå av på farten å försöka hitta ett eget tempo. Jag hade honom i sikte ca minuten före mig under alla tre klättringarna och över den sista kullen och tillika bergspriset så var vi fyra man som gick över linjen i en liten kvartett fortfarande ca minuten efter ledaren…

Nu var det värsta iallafall gjort och jakten började, ner från bergspriset var det närmast som ett "fritt fall" och på cykeldatorn efteråt så kunde jag konstatera att min maxhastighet varit uppe i 90,2 km/h.

Vi var fyra man som jagade som idioter men ledaren höll emot riktigt bra och det dröjde en mil innan vi till slut blev återsamlade i en tätgrupp på fem gubbar, jag var helt slut och hade faktiskt inga större förhoppningar om en pallplats. Just då var jag nöjd om jag ens skulle orka hänga med gruppen in i mål…

De sista två milen var farten hög men jämn så jag började så sakta att återhämta mig lite och tog bara kontrollerade å försiktiga förningar när jag hamnade i täten, med femhundra meter kvar då svänger vi in tvärt vänster på en lång smal upploppsraka och en av gubbarna överraskar med en väldigt tidig spurt, han får ett femtiotal meter och jag ger allt för att komma ikapp, bakom mig blir det en lucka men han framför håller samma avstånd några hundra meter innan den allt för tidiga spurten straffar sig. Helt plötsligt står hans knän rätt ut och jag kan passera och med några sekunders marginal vinna racet…

Jäkligt nöjd med detta avslut på mina 14 år med cykeltävlingar i Thailand om vintrarna, en vecka kvar tills jag flyger hem å sedan får vi se vad framtiden bär med sig…









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback